Nieuws

Wetenschappelijk bewezer: SNAPPET werkt


Wetenschappelijk bewezer: SNAPPET werkt

Werken met Snappet: Cito-scores tot 43% procent hoger met Snappet!

 

Zoals u ongetwijfeld weet, werken we op school met Snappet: een kleine tablet waaraan alle kinderen vanaf groep 4 voor een aantal vakken werken. En in onze gemeente zijn we daar uniek in.
En dat levert voorde leerlingen en leerkrachten een groot voordeel op, zoals is gebleken uit een wetenschappelijk onderzoek.
Wetenschappelijke onderzoeken bewijzen: Snappet werkt! Je hebt het waarschijnlijk al gezien in de media: NU.nl, Jeugd Journaal en RTL Nieuws. "Slimme tablets zorgen voor betere leerresultaten". De twee wetenschappelijke onderzoeken die tot deze conclusie komen, waren volledig gericht op de effecten van onderwijsplatform Snappet.

Dankzij Snappet verbetert het leerresultaat ingrijpend, tot wel 43% in een half jaar tijd! Met digitaal adaptief onderwijsplatform Snappet besparen leerkrachten daarnaast tot anderhalf uur tijd per dag en krijgen zij direct inzicht en overzicht waardoor zij weer leerkracht kunnen zijn. De ervaringen die dit bevestigen kunt u lezen op onze site. 

Grootschalig wetenschappelijk onderzoek
De Universiteit Twente en de Radboud Universiteit Nijmegen hebben het afgelopen jaar onderzoek gedaan naar het gebruik en het effect van Snappet. Aan de twee onderzoeken werkten leerlingen van bijna 100 basisscholen mee in de groepen 4 tot en met 8.

Indrukwekkende resultaten:
1. Verbeterd leerresultaat: Cito-scores verbeteren ingrijpend door het gebruik van Snappet. Er werden positieve effecten gevonden voor zowel reken- als spellingscores. De scores op de Cito-toetsen voor rekenen van Snappet-leerlingen stegen in een half jaar tijd zelfs tot 43% meer dan die van leerlingen die geen Snappet gebruikten. Dat is een enorm verschil in leerresultaat. De termijn waarop dit gebeurt is ook indrukwekkend: binnen een half jaar!
2. Rendement voor leerlingen van alle niveaus, dus ook bij de zwakste en de sterkste leerlingen.
3. Hoe intensiever Snappet wordt gebruikt, hoe beter de resultaten. Dus leerlingen die meer opgaven op de tablet maakten en leerlingen die les kregen van een leerkracht die veel gebruikt maakte van de Snappet-feedback, presteerden beter.
4. Leerkrachten voelen zich ondersteund door de technologie bij het aanpassen van het onderwijsaanbod, bij het verwerven van inzichten over leerlingen en het stellen van diagnoses bij leerlingen.

Verklaring voor de resultaten
Volgens de onderzoekers zijn de feedbackmechanismen voor leerling en leerkracht, en de adaptieve opgaven een belangrijke verklaring voor de positieve effecten. Snappet verankert de traditionele elementen van onderwijs die goed werken en versterkt die met de nieuwe mogelijkheden van techniek. Er bestaat geen alternatief voor Snappet. Andere aanbieders bieden slechts elementen aan van Snappet. Snappet is de enige die alle elementen verenigt.

 


obs De Radonkel

Burgemeester Krijgsmangeerde 43
4942 AV Raamsdonksveer
Postbus 129
4940 AC Raamsdonksveer

telefoon 0162 - 514975
info@radonkel.nl

Copyright © 2015 - obs De Radonkel