TALENTONTWIKKELING VOOR ELK KIND
Kwaliteiten van het kind staan centraal
Op OBS De Radonkel gaan wij ervan uit dat ieder kind uniek is en daarom ook eigen specifieke onderwijsbehoeften heeft. De leermogelijkheden en kwaliteiten van alle leerlingen zijn verschillend. Zo kan het voorkomen dat een leerling de leerstof niet goed opneemt of het tempo te hoog ligt. Of dat de leerstof juist te gemakkelijk is of het tempo te laag ligt. Door op verschillende niveaus les te geven, kunnen onze leerkrachten goed inspelen op deze verschillen.
Extra ondersteuning in de groep kan nodig zijn en bestaat uit:
- Extra ondersteuning tijdens de les;
- Verlengde instructie;
- Extra uitleg of ondersteuning, bijvoorbeeld tijdens weektaak.
Voor het tijdig signaleren van leerproblemen wordt, buiten de methodegebonden toetsen, gebruik gemaakt van toetsen. Voor het signaleren van sociaal-emotionele problemen wordt gebruik gemaakt van vragenlijsten die twee keer per jaar worden ingevuld door de leerkracht. Vanaf groep 5 vullen de leerlingen dit ook zelf in. Dit alles wordt bijgehouden in leerlingvolgsysteem ParnasSys.
